Mediul online oferă libertate de exprimare și transparență. Acesta oferă numeroase beneficii, atât vânzătorilor, cât și cumpărătorilor.
Din perspectiva consumatorului
Cu siguranță ați oferit o recenzie – pe site, pe pagina de Facebook sau pe locația Google – unei afaceri sau unui produs/serviciu. Este o contribuție gratuită în ceea ce privește evaluarea produselor/serviciilor ce îi ajută pe viitorii cumpărători să realizeze o achiziție pe baza experienței altor utilizatori. Intervine aici încrederea în opinia generală a altor cumpărători.
În momentul rezervării unei camere sau atunci când doriți să achiziționați un produs/serviciu vă îndreptați atenția către opinia celorlalți cumpărători. Este modul prin care încercați să cunoașteți produsul/serviciul respectiv. În fotografii arată bine un produs, dar funcționează la fel? Camerele par îngrijite în turul virtual al hotelului, dar cum sunt oare în realitate?
Dacă sunt mai multe recenzii bune înseamnă că produsul/serviciul este ok, dacă din contră evaluările sunt preponderent negative, clienții se îndepărtează. Mai este o categorie: fără nici un fel de recenzie. Vrea cineva un produs pe care alții nu l-au cumpărat? Poate este un produs de mijloc: nici atât de bun încât utilizatorii să ii ofere votul lor de încredere, nici atât de rău, încât cumpărătorul să dorească să tragă un semnal de alarmă: „Nu cumpărați!” Sau poate proprietarul încă nu se preocupă de imaginea online a afacerii!
Din perspectiva proprietarului afacerii
Prezența online aduce numeroase beneficii pentru afaceri. Transparența și asumarea imaginii reale a afacerii sunt apreciate de cumpărători. Optați pentru un website profesionist, pentru setarea locației pe Google Maps și pentru prezența în rețelele de socializare.
Recenziile pozitive
Ne plac! Tuturor ne plac! Sunt dovada că ceea ce facem, facem bine. Clienții sunt mulțumiți și împărtășesc experiența lor și altora. De regulă, persoanele care lasă recenzia doresc să ofere încredere altor cumpărători, știind că opinia lor contează. Este recomandat să răspundeți periodic acestor comentarii deoarece este, în primul rând, politicos și în al doilea rând, clienții mulțumiți vă fac o mare favoare: marketing gratuit care ajunge exact la cei care au în vedere să achiziționeze produsele/serviciile dvs.
Recenziile negative
Nu ne plac! Ba ar trebui să ne placă! Sunt un mijloc gratuit prin care putem identifica punctele slabe. Dacă mai mulți utilizatori consideră produsul unul slab, atunci trebuie văzut ce anume trebuie îmbunătățit/schimbat. Dacă cele mai multe recenzii negative sunt îndreptate către personal, atunci știm unde trebuie să investim (și nu pe cine să tragem de urechi) – cursuri, pachete motivante, discuții despre valori și leadership.
Recenziile negative sunt o formă de consultanță oferită gratuit de cineva care a avut o experiență neplăcută. Este recomandat să luați legătura cu persoanele nemulțumite, să vedeți dacă puteți oferi un discount sau ceva care să diminueze nemulțumirea.
Există cazuri izolate când cineva, rău intenționat, dorește să denigreze un anumit produs/serviciu. În acest caz, aveți posibilitatea să ștergeți comentariul și sau să oferiți argumente care să îi distrugă afirmațiile.
Fiți prezenți online!
Recenziile online sunt un plus pentru fiecare afacere. Îndemnați clienții sau partenerii de afaceri să vă ofere recenzia lor și gestionați recenziile cu atenție, deoarece în fiecare nemulțumire există o problemă care poate fi rezolvată. Nicio afacere nu este perfectă. De asemenea, sunt studii de caz care au arătat că rezolvarea problemelor semnalate de clienți au dus la creșterea succesului afacerii.
Și dacă nu aveți timpul necesar să vă ocupați de realizarea site-ului, de crearea paginilor pe rețelele de socializare și de administrarea acestora sau de setarea locației pe Google, există websymbol.ro. 🙂 Împreună creăm imaginea online pe care afacerea dvs o merită!