Internetul a devenit un instrument esențial de marketing și publicitate pentru companii. Unele întreprinderi nu au un birou/ magazin/ showroom și, prin urmare, Internetul, sub forma unui site web, reprezintă întreaga vitrină pe care o prezintă publicului cumpărător.

La început doar corporațiile și companiile electronice dețineau un web site, însă răspândirea tot mai mare a accesului la Internet a făcut necesară existența unei prezențe online pentru toți jucătorii de pe piață. Chiar și întreprinderile mici care fac afaceri offline, cum ar fi sălile de sport, restaurantele  și alte companii de servicii, ar trebui să dezvolte propriul website.

În continuare vom prezenta informații de bază referitoare la situația țării noastre în ceea ce privește domeniul virtual.

România este a doua  țară din UE și a douăsprezecea la nivel mondial în ceea ce privește viteza de vârf, cu o viteză de 95 Mbps. Viteza medie în țara noastră este de 17 Mbps valoare ce ne poziționează  pe locul 7 în Europa și pe locul 13 mondial. Conform statisticilor Comisiei Europene 60% din persoanele cu vârsta între 16 și 74 de ani  au utilizat internetul în 2016, iar 71% din utilizatorii din România s-au conectat zilnic. Deși avem acest potențial, doar 12% din persoanele cu vârsta între 16 și 74 ani au realizat o comanda de bunuri online, de cele mai multe ori clienții se interesează de produsul dorit pe internet  și realizează achiziția direct din magazin. Numărul scăzut de comenzi realizate se poate justifica și de faptul că în țara noastră doar 42% dintre IMM-uri dețin o pagină de internet.